İtiraz, kişilerin, THBB MYM’nin belgelendirme faaliyetleri ile ilgili almış olduğu kararların yeniden değerlendirilmesi ile ilgili başvurulardır.
Personel Belgelendirme faaliyetlerine yönelik itirazlar yazılı ve sözlü olarak yapılabilir.
THBB MYM yapılan yazılı itirazları web sitesinde bulunan online (çevrim içi) form ile veya İtiraz ve Şikayet Formu ile almaktadır.
İtiraz ve Şikayet Formu faks veya mail olarak THBB MYM’ye iletebilirler.
İtiraz sahibi itirazını, sınav sonucunun açıklanmasından 2 (iki) iş günü içerisinde gerçekleştirebilir.
İtiraz sahibi yazıl itiraz dışında sözlü itirazda bulunarak da itirazını yazılı hâle getirebilir.
İtirazların hızlı ve doğru bir şekilde sonuçlandırılması için; itirazlar Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından incelenerek, İtiraz ve Şikayet Komitesine sunulur.
İtirazlar; komite üyeleri tarafından Düzeltici/Önleyici faaliyet kapsamında değerlendirilir.
Değerlendirmeler; THBB MYM bünyesinde yapılan sınavın yanlış değerlendirilmesi ile ilgili ise komite tarafından gerekli incelemeler sağlanır.
Değerlendirme sonucu Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından itiraz sahibine yazılı olarak bildirilir.
Alınan şikâyetler, gizlilik ve tarafsızlık ilkesine uygun olarak değerlendirilir, kimlik bilgileri veya değerlendirme sonucu 3. kişiler ile paylaşılmaz.
Alınan şikâyetlerin değerlendirme süreci en geç 1 aydır.